UEC Tortosa – Escalada i Alpinisme

XEMENEIA DE PONENT. PIC DE COMALESPASA

31 agost 2011 per uec tortosa

1ª ascensió: A. G. Picazo i S Garriga el 1980

Fisura-xemeneia a l’esquerra d’una canal visible des del refugi. La paret està situada davant del refugi, just a l’altre cantó de l’estany Negre.

Dissabte al matí ens trobem a Móra per agafar el cotxe fins a l’aparcament de l’embassament de Cavallers.Després de fer un mos i repartir material comencem a caminar fins a arribar al refugi Ventosa i Calvell. Des d’allà ens dirigim cap a la via que hem escollit, la Xemeneia de Ponent, on arribem al cap de poc més d’una hora. La via està just al costat d’una canal força visible des del refugi i, més de la meitat, transcorre dins d’una xemeneia molt bonica. Just començar ens trobem amb dos claus (al llarg de la via només en trobarem quatre) i iniciem l’escalada per dins la xemeneia. Tot i que al principi tenim les mans força glaçades anem recuperant l’escalfor a mesura que pugem. Les reunions no estan equipades i les hem de muntar totes, així doncs, escollim la llargada de les tirades al gust. Portem un joc de tascons i diversos friends per assegurar-nos. Després del tercer llarg anem sortint de la xemeneia per començar a escalfar-nos gràcies al sol. Tres llargs més tard arribem al final de la via, des d’on fem una mica de travessa i ens afanyem a baixar fins al llac. Hi arribem al cap de més o menys una hora i en uns deu minuts ens plantem al refugi. A sopar, llegir una mica i dormir.

Activitat feta el dissabte 27-8-2011 per Joan Tiron, Toni Serrat i M. Pau Serrat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *