UEC Tortosa – Escalada i Alpinisme

Secció escalada de la UEC Tortosa

ROCA DELS ASSUCATS (Vall d’en Grais)

8 juny 2011 per uec tortosa

Nova escalada a la paret nord
Via del DIEDRE CENTRAL, 120 m. MD-. Primera ascensió 04/06/11 per T. Serrat i J. Tiron.

El recorregut comença per la placa de la dreta del diedre, per unes platxes blanques característiques molt verticals. El diedre és més fàcil però esta envaït de vegetació.
El segon llarg entra al diedre on encara la vegetació és abundant.
El tercer llarg no es divisa fins que no ets a la reunió. Va a l’esquerra per un diedre xemeneia, és el llarg més maco.
Per acabar queden 20 m. facils enmig de grans blocs.

A la via han quedat posats 6 pitons i 2 xapes. Per repetir-la caldra portar 3 o 4 pitons per al primer llarg i un bon joc de friends i tascons, a mes d’un bon grapat de cintes de coll.

L’accés a la paret es fa pel camí dels Bandejats des de Carreretes o per la Vall Cervera (millor opció), desprès s’entra per un camí cada cop en pitjor estat que pren direcció a la paret.
Quan el vehicle no pugui més continuarem seguint el camí. Abans d’una finca erma pujarem a l’esquerra per un llom que s’enfila cap a la paret. No hi ha sendera i cal anar buscant les clarianes de la malesa. Entre mitja hora o tres quarts.

Descens: un cop a dalt cal continuar en direcció sud flanquejant i mantenint l’alçada fins a trobar una sendera que ens retornara a la base de la muntanya en tres quarts d’hora.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *